YOUR STORY IS OUR ADVENTURE

WAT DOET MOOJ MEDIA?

Naast het creëren van verhalen, bedenk

ik graag totaalconcepten. Als projectleider maak ik boeken,

tijdschriften, websites, video- en

multimedia-producties met een team van enthousiaste avonturiers. Ga je mee op avontuur? Kijk gerust eerst naar mijn eerdere werk.

Practice what you pitch

Sinds een paar jaar geef ik les aan de Academy for Creative Industries. Tijdens de lessen concepten en communicatietheorie besteden we aandacht aan pitchen; wat je moet doen en vooral wat je moet laten. Interessant onderwerp, waar ik in de studenten goed in kan begeleiden. Ik zie wat goed is, waarom het goed is, en hoe het beter of spannender kan. In theorie. Voor hen. 

Wanneer ik zelf moet pitchen voor een nieuwe klant of opdracht komt de praktijk heel hard in mijn gezicht waaien. Dan vergeet ik al mijn eigen pointers en vaar ik op mijn intuïtie. Ik improviseer dan heel wat af. Althans dat denk ik. Want feit is: juist doordat ik alles tot in de puntjes heb voorbereid, kan ik improviseren. Doordat het verhaal in mijn lijf verankerd zit, kan ik spontaniteit toelaten. Dat werkt (meestal) goed. Want pitchen is voorbereiden om daarna los te laten.


WIE IS MONIQUE | MOOJ MEDIA?

Ik heb een

passie voor verhalen en neem een lezer, luisteraar of

kijker graag mee naar een andere wereld. Vertrekpunt is mijn eigen fantasie of jouw verhaal. Ik luister en

maak een vertaling.


AFSPRAAK MAKEN?

monique@mooj-media.nl / 06-

42523015

Is het verhaal helder?

Als ik thuiskom na zo’n eerste gesprek, beginnen mijn gedachten te ratelen. Ik vraag me dan af of mijn spontaniteit wel goed viel bij de potentiële opdrachtgever. Zouden ze me niet té enthousiast vinden? Was mijn verhaal wel helder? Heb ik het concept goed genoeg kunnen overbrengen? Was ik niet te persoonlijk? Dat soort twijfels besluipt me dan. Totdat ik me realiseer dat dít het is. 

Ik kan niet anders dan mezelf zijn. Professioneel, maar vooral ook altijd mijn eigen echte ik. En dat betekent dat je soms een wervelwind langs ziet komen, vooral als ik enthousiast over iets ben. Dat ik persoonlijke anekdotes in een verhaal verweef als ik naar de algemene deler zoek. Dat ik soms drie stappen te snel kan gaan. Dat ik de nabijheid opzoek. En als dit niet past bij een nieuwe klant, is dat niet erg. Het maakt mij niet minder, maar de klant ook niet. We zijn dan simpelweg niet bestemd om de reis samen aan te gaan. 

Gelukkig zijn dit soort gedachten vooral onzekerheden, want meestal is de klik die ik tijdens het gesprek voelde, en me triggerde om mezelf te laten zien, er echt. Negen van de tien keer mondt de kennismaking uit in een geweldig leuke samenwerking. Ik hoop dus dat ook bij mijn laatste pitch gebeurt, want tja … je snapt vast dat ik bovenstaande gesprek vandaag met mezelf voer in

‘afwachting’ van de reactie op een pitch voor een heel leuke opdracht.

🙂

Ook interessant

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Mijn naam, e-mail en site bewaren in deze browser voor de volgende keer wanneer ik een reactie plaats.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Deze website is eigendom van MooJ Media Blossem PIN | Ontwikkeld door Blossom Themes. Mogelijk gemaakt door WordPress.